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What it’s all about
If your benefits plan includes group travel coverage, you’re protected for eligible emergency medical expenses while travelling, whether it’s for work or personal reasons.
This coverage is provided through our partner, Allianz Global Assistance.
Travel claims aren’t submitted through your Blendable Member Centre. Instead, they must be submitted directly to Allianz.
What you’ll need
- Proof of travel (e.g. itinerary, boarding pass)
- Original receipts for expenses you’re claiming
- Medical records or reports, if applicable
- Your group policy number (you’ll find this in your travel benefit documentation in your Member Centre)
How you’ll do it
- Navigate to the Allianz claims portal to begin your claim.
- If you’re already registered, log in. If not, take a moment to set up your account.
- Once you're in, start your claim by selecting ‘File a claim’.
- Enter your policy details including your policy number, your name and date of birth.
- Follow the prompts to answer questions about your claim, and who was affected.
- Upload any relevant supporting documentation.
- Submit the claim.
Next steps
You’ll be able to track your claim’s status through the Allianz portal. If anything additional is needed, Allianz will contact you directly.
Handy dandy resources
You can find your Group Travel benefit booklet in your Member Centre, under My Benefits >Accessory Benefits.
Need help with your claim? Reach out to Allianz directly at 1-800-461-1079.
FR
L’essentiel à savoir
Si votre régime d’avantages comprend une protection voyage collective, vous êtes couvert pour les dépenses médicales d’urgence admissibles survenues lors de vos déplacements, qu’ils soient personnels ou professionnels.
Cette protection est offerte en partenariat avec Allianz Global Assistance.
Important : Les demandes de remboursement liées à un voyage ne se font pas via votre Espace Membre Blendable. Elles doivent être transmises directement à Allianz.
Ce que vous devez préparer
- Une preuve de voyage (ex. : itinéraire, carte d’embarquement)
- Les reçus originaux des dépenses engagées
- Les rapports ou dossiers médicaux, s’il y a lieu
- Votre numéro de police collective (retrouvé dans la section Avantages de votre Espace Membre)
Étapes à suivre
- Accédez au portail de réclamations Allianz pour amorcer votre demande.
- Si vous avez déjà un compte, connectez-vous. Sinon, prenez un moment pour créer votre profil.
- Cliquez sur « Soumettre une demande ».
- Saisissez les informations liées à votre couverture : numéro de police, nom complet et date de naissance.
- Répondez aux questions concernant la situation et la personne touchée.
- Téléversez tous les documents justificatifs requis.
- Soumettez votre demande.
Suivi de la demande
Vous pourrez consulter le statut de votre demande en tout temps via le portail Allianz. Si des renseignements supplémentaires sont nécessaires, un représentant d’Allianz communiquera avec vous directement.
Outils utiles
Votre brochure détaillant la protection voyage collective est accessible dans votre Espace Membre, sous l’onglet Mes avantages > Avantages accessoires.
Besoin d’assistance pour soumettre votre demande ? Communiquez avec Allianz au 1 800 461-1079.