Managing dependants in your Member Centre

EN | FR


 EN

What it's all about

A great part of your benefits is the ability to add dependants to your Plan. This allows you to share in the support that they provide! 

The type of dependants you can add will vary based on the specific plan you have. 

For details on HSA dependants, make your way over to Understanding qualified dependants for Health Spending Accounts. 

For information on dependants for Enhanced Health Blends, Peace of Mind and Acessory benefits, check out Understanding qualified dependants for Enhanced Health Blends (EHB), Peace of Mind and Accessory Benefits.

Let’s dive into adding and deactivating your dependants! 

What you'll need

  • A little background on dates and dependants 
  • Your Member Centre login credentials  
  • Your dependant’s details like date of birth or any supporting documentation

Dates and dependants

When adding your eligible dependants to your account, you’ll be asked to add something called an ‘effective date’.  ‘Effective date’ is just a fancy way of saying the date that your benefits started. When adding your dependants, you’ll add the date based on a few scenarios. 

If your dependant pre-dates the start of your Plan (you were already married to them, had hit 12 months of cohabitation, or they were already born), their effective date would be the same as your Plan start date. 

If your dependant was born after the start date, or you were married or hit the 12 months of cohabitation after the start date, the date those milestones occurred would be the effective date. 

Some features may end based on you or your dependant’s ages so It’s important that dates of birth are also correct. 

How you'll do it

Adding a dependant 

1. From your Member Centre dashboard, click on the Benefits menu at the top of the page, and then click on Dependants. 

2. You’ll see a button that says +Add dependant. Click on that button. 

 

3. The Add Dependant page will open up. You’ll be able to add your dependants information, including the effective date discussed above. Once all of the information is filled in, click on the Add button. Now you’re all set to go. 

 

Deactivating a dependant 

1. Follow Step 1 from above.  

2. From your list of dependants, select the dependant you want to deactivate. 

3. Click the Deactivate button. 

 

Next steps

Once your dependants are all setup, you’ll be all good to go to submit claims on their behalf. 

If you’ve deactivated a dependant, they’ll no longer be qualified for reimbursement of eligible claims. 

Need to make any changes or updates to dependants? Just reach out via the support form in your Member Centre by clicking Help > Request support. You can also say hello@blendable.ca 😀

Handy dandy resources

Now that your dependants are all set up learn more about your Plan at these links below:

 


FR

De quoi s'agit-il

Une grande partie de vos avantages consiste à pouvoir ajouter des personnes à charge à votre plan. Cela vous permet de profiter du soutien qu’elles vous apportent !

Le type de personnes à charge que vous pouvez ajouter variera en fonction du plan spécifique que vous avez.

Pour plus de détails sur les personnes à charge pour le Compte Gestion Santé (CGS), consultez la section Comprendre les personnes à charge admissibles pour les Comptes Gestion Santé.

Pour des informations sur les personnes à charge pour les plans avantages mixtes augmentés, avantages tranquillité d'esprit et les avantages accessoires, consultez la section Comprendre les personnes à charge admissibles pour les plans Avantages mixtes augmentés, Avantages tranquillité d'esprit et les Avantages accessoires.

Plongeons dans l'ajout et la désactivation de vos personnes à charge !

Ce que vous aurez besoin

  • Un peu de contexte sur les dates et les personnes à charge
  • Vos identifiants de connexion à votre espace membre
  • Les informations de votre personne à charge, telles que la date de naissance ou toute documentation de soutien

Dates et personnes à charge

Lorsque vous ajoutez vos personnes à charge admissibles à votre compte, il vous sera demandé d'ajouter une "date d'effet". La "date d'effet" est simplement un terme qui désigne la date à laquelle vos avantages ont commencé. Lorsque vous ajoutez vos personnes à charge, vous ajouterez la date en fonction de plusieurs scénarios.

Si votre personne à charge date d’avant le début de votre plan (vous étiez déjà marié à elle, vous aviez atteint 12 mois de cohabitation, ou elle était déjà née), sa date d’effet sera la même que la date de début de votre plan.

Si votre personne à charge est née après la date de début, ou si vous vous êtes marié ou avez atteint les 12 mois de cohabitation après cette date, la date à laquelle ces événements se sont produits sera la date d'effet.

Comment procéder

Ajouter une personne à charge

1. Depuis le tableau de bord de votre Espace Membre, cliquez sur le menu Avantages en haut de la page, puis cliquez sur Personnes à charge.

2. Vous verrez un bouton intitulé "+Ajouter une personne à charge". Cliquez sur ce bouton.

 

3. La page Ajouter une personne à charge s'ouvrira. Vous pourrez ajouter les informations de votre personne à charge, y compris la date d'effet mentionnée ci-dessus. Une fois toutes les informations remplies, cliquez sur le bouton Ajouter. Vous êtes maintenant prêt à continuer.

 

Désactiver une personne à charge

  1. Suivez l'étape 1 ci-dessus.
  2. Dans votre liste de personnes à charge, sélectionnez celle que vous souhaitez désactiver.
  3. Cliquez sur le bouton Désactiver.  

deactivate FR.png

Étapes suivantes

Une fois que vos personnes à charge sont toutes configurées, vous pourrez soumettre des demandes de remboursement en leur nom.

Si vous avez désactivé une personne à charge, elle ne sera plus admissible au remboursement des demandes de remboursement admissibles.

Vous devez apporter des modifications ou des mises à jour à vos personnes à charge ? Contactez-nous simplement via le formulaire de support dans votre espace membre en cliquant sur Aide > Demander du support.

Ressources pratiques

Maintenant que vos personnes à charge sont bien configurées, apprenez-en davantage sur votre plan en suivant les liens ci-dessous :

Was this article helpful?