EN
When a plan sponsor company or organization starts a blended benefit plan, a primary Sponsor contact is identified. That's the person responsible to make decisions and is legally able to sign agreements on behalf of the organization.
The Sponsor contact may want some help managing members on the plan and/or reviewing billing statements and can assign new individuals to allow appropriate access.
If you're the person with all the Sponsor contact superpowers, you can manage other admins in your Plan Centre.
Permissions by contact explained
There are 3 default contact types, the permissions for each are outlined below:
Contact Type | Access billing statements & reports | View plan classes & features | Manage members | View plan contacts | Add plan contacts | Manage banking details |
Billing |
✅ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
Admin | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | 🚫️ | 🚫️ |
Sponsor (authorized signatories) |
✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Creating a new contact
After logging in, click on your Plan Centre button, you'll be taken to your dashboard. After that, there are 3 quick and easy steps.
- From your Plan Dashboard navigate to Contacts
- Click on the Add Contact button
- Enter the required information then choose the Contact Type in the dropdown.
That's it! That's all!
The user will have the availability of the Plan Centre button next time they login.
Need to make changes?
It's important that you keep your authorizations up-to-date regarding your administrative users. You can click on the edit icon next to the user name to edit. (The eyeball is view only)
You can change the type of contact but at this time, you'll need to reach out to deactivate those individuals.
While logged in, simply click on the Support link and send us a quick note. Your Plan Centre will notify us that you as the authorized sponsor contact have requested a change to an existing contact.
FR
Lorsqu'une entreprise ou une organisation démarre un plan d'avantages sociaux, un contact principal tel qu'un promoteur du plan est identifié. C'est la personne responsable de prendre des décisions et de signer des accords au nom de l'organisation.
Le promoteur du plan peut avoir besoin d'aide pour gérer les membres du plan et/ou vérifier les relevés de facturation et peut assigner d'autres personnes pour autoriser l'accès approprié.
Si vous êtes la personne avec tous les pouvoir d'un promoteur du plan, vous pouvez gérer d'autres administrateurs dans votre espace plan.
Autorisations par contact expliquées
Il existe 3 types de contacts par défaut, les autorisations pour chacune sont décrites ci-dessous.
Type de contact | Accès aux relevés et rapports de facturation |
Voir les classes et les caractéristiques du plan |
Gérer les membres | Voir les contacts du plan | Ajouter des contacts du plan | Gérer les données bancaires |
Facturation |
✅ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
🚫️ |
Administration | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | 🚫️ | 🚫️ |
Promoteur (signataires autorisés) |
✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Création d'un nouveau contact
Après la connexion, cliquez sur le bouton de votre espace plan et vous serez dirigé vers votre tableau de bord. Par la suite il y a trois étapes rapides et faciles.
- À partir du tableau de bord de votre espace plan, accédez aux contacts
- Cliquez sur le bouton Ajouter un contact
- Entrez les informations requises, puis choisissez le type de contact dans la liste déroulante.
Et c'est tout!
L'utilisateur aura la disponibilité du bouton du espace plan la prochaines fois qu'il se connectera.
Vous devez faire des modifications?
ll est important de maintenir votre autorisation à jour en ce qui concerne vos utilisateurs administratifs. Vous pouvez cliquer sur l'icône d'édition à côté du nom d'utilisateur à modifier. (Le globe oculaire n'est que pour visionner)
Vous pouvez changer le type de contact, mais pour le moment, vous devrez contacter pour désactiver ces personnes.
Lorsque vous êtes connecté, cliquez simplement sur le lien de support et envoyez-nous une note rapide. Votre espace plan nous informera que vous, en tant que promoteur du plan, avez demandé un changement au contact existant.